Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
R
recruitment-assignment
Manage
Activity
Members
Code
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Deploy
Releases
Container Registry
Model registry
Analyze
Contributor analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
public
recruitment-assignment
Commits
0b635e2e
Commit
0b635e2e
authored
9 years ago
by
Marc te Vruchte
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
first commit
parents
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
README
+54
-0
54 additions, 0 deletions
README
with
54 additions
and
0 deletions
README
0 → 100644
+
54
−
0
View file @
0b635e2e
# Tic-Tac-Toe
## Opdracht
* Maak het spelletje Tic-Tac-Toe o.b.v. de onderstaande product backlog.
* Gebruik de aangeleverde broncode als vertrekpunt van het project.
* Niet alle functionaliteiten hoeven te worden gerealiseerd.
* Zorg dat je blij bent met de gerealiseerde functionaliteiten.
* Stuur de door jou gebouwde oplossing uiterlijk één werkdag voor het gesprek terug.
* Wij zullen de applicatie bekijken zodat we hem samen kunnen bespreken.
* Primair belang is dat je gemaakte keuzes in het gesprek kan motiveren.
* ***Veel succes met de opdracht, maak er iets moois van!***
## Product backlog
*. *Als* speler *wil ik* Tic-Tac-Toe tegen de computer kunnen spelen *zodat* ik mezelf kan vermaken.
* ***Acceptatie criteria***
* De speler en de computer spelen ieder beurt om beurt.
* De speler die als eerste drie op een rij heeft wint.
* Drie op een rij kan zowel horizontaal, verticaal als diagonaal worden behaald.
* Wanneer het spel is gewonnen kan een nieuw spel worden gestart.
* De behaalde score wordt geregistreerd.
*. *Als* speler *wil ik* dat mijn top-scores worden onthouden *zodat* ik kan bekijken hoe goed ik heb gespeeld.
* ***Acceptatie criteria***
* De score wordt berekend op basis van het minst aantal zetten i.c.m. speeltijd.
* Alleen de 10 best behaalde scores worden onthouden.
* De scores mogen in-memory worden gehouden, persistentie in een datastore is niet nodig.
*. *Als* speler *wil ik* mijn naam kunnen instellen *zodat* anderen kunnen zien wie welke score heeft behaald.
* ***Acceptatie criteria***
* De gebruiker kan zijn naam ingeven bij de start van het spel.
*. *Als* speler *wil ik* mijn actuele score ten opzichte van andere spelers zien *zodat* ik weet hoe goed ik het huidige potje speel.
* ***Acceptatie criteria***
* De score van het huidige potje is altijd in beeld.
* De huidige score wordt in verhouding tot de top-scores getoond.
## Aangeleverde broncode
* In het **Trifork - Tic-Tac-Toe** zip-bestand vind je een basis applicatie.
* De toegepaste technologieën in deze applicatie zijn:
* [Spring-Boot](http://projects.spring.io/spring-boot/)
* [Thymeleaf](http://www.thymeleaf.org/)
* [Material Design Light](http://www.getmdl.io/)
* [Maven](https://maven.apache.org/)
* [Java 8](http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/overview/java8-2100321.html)
* De basis applicatie bevat de volgende begin elementen:
* Een index pagina i.c.m. een gemapte controller.
* Een CSS bestand met daarin de styling van het spel.
* Een Javascript bestand dat de game initialiseert.
* Een properties bestand die gebruikt kan worden voor teksten.
* Een REST controller die de POST van "/rest/executeTurn" afhandeld i.c.m. de parameters:
* **turn**: boolean
* **column**: int
* **row**: int
* Je mag nieuwe technologieën inzetten om het project te realiseren:
* Bijvoorbeeld inzet van AngularJS voor de presenatie componenten.
* De applicatie kan eenvoudig gestart worden met het volgende commando:
* ```$ mvn spring-boot:run```
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment